Na stacjach benzynowych paliwa oleje i inne płynne substancje są przetrzymywane w specjalnych zbiornikach. Zbiorniki te mają różną pojemność, ale ich głównym wyznacznikiem jest szczelność. Pojemniki takie nie mogą absolutnie przeciekać, dlatego że po pierwsze doszłoby do bardzo poważnych strat przetrzymywanych w nim materiałów, przy tym do skażenia środowiska.
Zbiorniki dwupłaszczowe na paliwo są aktualnie najczęściej stosowane. Tego typu zbiorniki mają grube konstrukcje, dzięki czemu spada ryzyko, że ulegną uszkodzeniu, a tym samym dojdzie do wycieku. Taka sytuacja powinna być bezwzględnie zgłaszana stosownym służbom. Jeśli użyty jest starszy zbiornik, to powinno się go na bieżąco sprawdzać, by upewnić się, że jest w pełni szczelny. Zbiorniki paliwowe dwupłaszczowe mają wzmocnioną konstrukcję, a jak sama nazwa wskazuje, płaszcz w takich zbiornikach jest podwójny. To podwójne zabezpieczenie sprawia, że ryzyko uszkodzenia zbiornika jest znacznie mniejsze. Nawet pod dużym ciśnieniem i w niekorzystnych ustaleniach temperaturowych zbiornik taki nie powinien pęknąć przez długie lata. Jego pojemność jest zwykle zależna od wielkości stacji benzynowej. Im większa jest stacja, tym więcej jest tam zbiorników i tym ich pojemność także jest większa. Na mniejszych stacjach stosuje się zbiorniki o zdecydowanie mniejszej pojemności. Koszt zbiornika jest zależny od jego wielkości i od konstrukcji, im lepsza jest konstrukcja i im większy jest zbiornik, tym jego cena będzie wtedy znacznie wyższa. Polecamy: zbiornik dwupłaszczowy.