W biurze, w którym pracuje wielu pracowników akustyka nie jest najlepsza, a tym samym prowadzenie rozmów z klientami jest skomplikowane, bo inni pracownicy nas po prostu zagłuszają, a przez to nie słyszymy naszych rozmówców. Znacząca jest głównie akustyka przykładowo w call center, gdzie prowadzi się rozmowy z klientami i gdzie należy się świetnie słyszeć. W takich miejscach trzeba poprawić akustykę, by wszystko było słychać całkiem dobrze.
Akustyka w biurze ma ogromny wpływ na komfort pracy poszczególnych pracowników. O ile akustyka jest zła, to pracownicy będą zdenerwowani, a ich sposób pracy coraz gorszy. Dlatego też powinno się poprawić akustykę na tyle, żeby nie stanowiło to żadnego kłopotu. Dobrze sprawdzają się w tym specjalne budki akustyczne, które mają za zadanie wygłuszać dźwięki, sprawiając tym samym, że praca jest bardziej intuicyjna. Tego rodzaju budki są dostępne w różnych wersjach i wielkościach, a ich wybór będzie odpowiedni do dużych biur, w których pracuje wiele ludzi. Czasami biuro ma taki układ, że zwyczajnie nie da się w żaden inny sposób zmienić jego wystroju. W szczególności problematyczne jest to na przykład w open space, gdzie jeden pracownik siedzi koło drugiego i prowadzenie rozmów jest zwyczajnie niemożliwe, dlatego że pracownicy wzajemnie sobie przeszkadzają. W przypadku wygłuszenia można z całą pewnością łatwiej rozmawiać, a komfort wzrasta na tyle, żeby jest to odczuwalne. Innowacyjne budki są tak dobrze wygłuszone, że nie docierają do nich w zasadzie żadne dźwięki.
Sprawdź: budki telefoniczne.