Zapach zwiększa sprzedaż

Jeżeli wchodzisz do sklepu i w tym sklepie bardzo ładnie pachnie, to nie daj się zwieść, bo ten bardzo ładny zapach nie jest użyty po to, żeby było ci w tym sklepie sympatycznie, ale po co, byś kupił w dodatku. Zapachy do pomieszczeń mogą odpowiednio oddziaływać na ludzi. Oddziaływanie zapachów jest bardzo szerokie i w wielu przypadkach również niezrozumiałe dla wielu ludzi.

Zapach może kreować dokładnie określone postawy , a dodatkowo działania i to w ogromnej liczbie przypadków w sposób w pełni nieświadomy.
Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że stosowanie konkretnych zapachów może się przełożyć na to, że osiągniemy odpowiednie efekty. Na przykład aromatyzacja pomieszczeń kwiatami i zapachami rozluźniającymi sprawia, że człowiek w takim sklepie spędza więcej czasu. Jeżeli spędzi tam więcej czasu, to w dużym stopniu wzrasta również prawdopodobieństwo, że dokona zakupu lub że jego zakupy będą większe, niż byłyby w momencie, gdyby w sklepie pachniało neutralnie albo nie było tam żadnych zapachów. Celowo rozpyla się w sklepach dokładnie sprecyzowane mieszanki zapachowe, ażeby wzbudzić dane reakcje. Właściwie każdy zapach oddziałuje na człowieka inaczej, może rozluźniać, lub powodować chęć do działania. Może również wywoływać ochotę na ryzyko, przez co niektóre osoby będą skłonne kupić coś, czego w normalnych ustaleniach by nie kupiły. Dyfuzory zapachowe stosowane w sklepach mają za zadanie wykonać w tych miejscach odpowiednie warunki do dużych zakupów. Im lepsze są te warunki, tym znacząco wzrasta prawdopodobieństwo, że sklep zrobi duży utarg. Jak widzisz, jest w tym dany cel i często prosty do osiągnięcia.
Warto zobaczyć: marketing zapachowy.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz