Przyjemny zapach jest sporo bardziej pożądany niż zapach brzydki, nieładny. Ludzie doceniają ładne zapachy. Nie bez przyczyny używają pachnących kosmetyków, perfumują się. Pragną pachnieć ładnie. Ładny zapach pożądany jest także w miejscach, w których spędzamy czas. Zapach do domu to coraz częstokroć stały element cotygodniowych zakupów. Odświeżacze do toalet, odświeżacze zapachowe do pomieszczeń, olejki zapachowe czy aerozole odświeżające zapewniają ładny zapach w zależności od sytuacji.
Branża kosmetyczna stosując ludzką skłonność do ładnych zapachów usiłuje wyposażyć rynek w produkty spełniające nasze oczekiwania, Zapach do domu, odświeżacz powietrza do samochodu czy zapach do biura musi być przyjemny i trwały. Człowiek lubi, kiedy wszędzie ładnie pachnie. Nasze przywiązanie do zapachów stosuje się też w handlu, o czym potencjalni klienci sklepów nie mają pojęcia. W większości praktyki takie stosowane są przez właścicieli tych największych sklepów, marketów i hipermarketów. Jeśli w sklepie ładnie pachnie chlebem czy nie dlatego, ze akurat je dostarczono. Ten ładny, poprawnie kojarzący się zapach to działanie celowe. Miłe skojarzenia powoduje, że choć czegoś nie potrzebujemy, pójdziemy to kupić. To nic innego jak tak zwany aromamarketing. To technika manipulowania podświadomością ludzką, bodźcowym działaniem na nią. Gdy to człowiek podejmuje decyzje nie dlatego, ze tak planował, niemniej jednak pod wpływem chwili, impulsu. Aromamarketing to nic innego jak strategia handlowa mająca na celu jak największą sprzedaż. Strategia, która funkcjonuje, bo człowiek lubi ładne zapachy.
Zobacz więcej: zapach do biura.