Firma – identyfikacja wizualna

Nie każdy, kto posiada swoją firmę lub zastanawia się nad jej założeniem jest w stanie gruntownie określić, jaki wizerunek chce jej nadać. Dlatego zadania z takiego zakresu powierza się fachowcom.

Osoby takie najczęściej pracują w agencjach kreatywnych czy reklamowych i jednym z ichniejszym zadań jest w chwili obecnej identyfikacja firmy. To wszelkie funkcjonowania, które zmierzają do opracowania szeroko rozumianego wizerunku firmy. Co się pod nim kryje? Z czym wiążą się takie działania? To nic innego jak działania, których zadaniem jest opracowanie czytelnego logo i wszelkich elementów, które w późniejszym czasie będą wykorzystywane w celach promocyjnych.
W przypadku działań, których zadaniem jest identyfikacja wizualna firmy jest wybranie dla niej najlepiej charakterystycznych rozwiązań, jeżeli już chodzi o logo czy kolorystykę, jaka danej firmie będzie towarzyszyła stale. W tym przypadku znaczenie posiadają wykorzystane barwy i symbole. Bardzo istotne są grafiki czy rodzaj kroje czcionek, jaka będzie się wykorzystywało na przykład przy tworzeniu opakowań. Identyfikacja wizualna firmy zazwyczaj opiera się o te elementy graficzne, które w odniesieniu do danej firmy są najbardziej charakterystyczne. To dzięki nim określone firmy są identyfikowane i rozpoznawane. Dlatego w przypadku każdej z nich opracowywana jest księga identyfikacji i korzysta się z niej w późniejszych działaniach. Wręcz jeżeli już opracowaniem identyfikacji wizualnej zajmowała się jedna agencja, to dzięki księdze identyfikacji bez dylematu kolejnymi kampaniami promocyjnymi ma możliwość zająć się kolejna. Bo w księdze takiej z dużą uwagą opisane zostaną wykorzystane grafiki czcionki, czy zestawienia kolorystyczne. Dzięki temu ichniejszym odtwarzanie w późniejszych etapach działania jest banalnie łatwe i możliwe. W każdym takim przypadku istotne jest, ażeby identyfikacja wizualna była zrealizowana najlepiej jak się da.
Zobacz więcej: whiteart.pl/identyfikacja-wizualna.

FacebookTwitterGoogle+Share

Jedna myśl na temat “Firma – identyfikacja wizualna

Dodaj komentarz