Promocja poprzez artykuły

Ocenia się, że najważniejszą cechą skutecznych artykułów sponsorowanych jest ich merytoryka. Przez to coraz częściej są wybierane bieżące tematy, które są wartościowe pod kątem merytorycznym dla czytelnika. Dotarcie do odbiorców staje się łatwiejsze, jeżeli już autor takiego artykułu dostosowuje się do ich wymagań i nadziei. Unika więc zbyt szczegółowych treści technicznych, skupiając się na łatwości swojego artykułu. (zamiast ze starannością opisywać markę pewnego laptopa, decyduje się na opisanie technologii obrotowego ekranu, którą stosuje).

Poprzez artykuł sponsorowany nie pragniemy zbyt mocno zachęcać naszych czytelników do zakupu konkretnego produktu. Oni sami mają dojść do takiego wniosku, zatem należałoby zadbać o to, aby informacje w nim ustalone były przekazywane w sposób obiektywny.

Uwieńczeniem skutecznego artykułu sponsorowanego jest jego czytelność i atrakcyjność. Dzięki temu czytelnikom jest o wiele łatwiej przyswoić sobie taką ilość nowych treści. Pomocne będzie podzielenie go na właściwe akapity bądź wydzielone bloki. Przed ważnymi akapitami warto umieścić właściwe śródtytuły, które powinny przyciągać wzrok i wzbudzać chęć do zapoznania się z dalszą tekstem.

Świetnym urozmaiceniem każdego tekstu okażą się zdjęcia, filmy oraz infografiki (przykładowo. wykresy, tabelki). Należałoby natomiast zadbać o to, żeby były one kompatybilne z tematyką tekstu i nie przyćmiły jego treści.

Początek artykułu to zlepek najważniejszych informacji, jednakże na samym końcu umieszczamy uzupełniające.

Jakim stylem / językiem pisać artykuł sponsorowany
Cechą wspólną skutecznych artykułów sponsorowanych jest ich prostota. Spore zastosowania znajdują w nich krótkie zdania, pozbawione niezrozumiałych słów, wyrażeń i terminologii. Należałoby być jednak ostrożnym, ażeby nie nadużywać przyjacielskich zwrotów i form potocznych. Dzięki temu nasz treść okaże się skuteczny bez zbędnego spoufalania się z odbiorcami.

Polecany jest czas teraźniejszy, pozytywny typ twierdzeń i strona czynna. Unikamy negatywnych sformułować. I co także ważne, unikamy wszelkich błędów ortograficznych, stylistycznych i składniowych. Zanim zatem zdecydujemy się na publikację artykułu, wcześniej wielokrotnie go przeczytajmy.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz