Jak zabezpieczyć się przed utratą danych?

Właściwie każdy z nas posiada dane w postaci cyfrowej, które są bardzo istotne i w żadnym wypadku nie powinny ulec zniszczeniu. Najważniejsza zasada bezpiecznego przechowywania danych mówi o tym, by nie przechowywać kopii zapasowych w jednym miejscu. Wskazane jest by, kopie zapasowe znalazły się w co najmniej dwóch różnorakich lokalizacjach.

W ten sposób zabezpieczamy wszystkie niezbędne dla nas czy dla naszego biznesu informacje przed ewentualną kradzieżą sprzętu czy na wypadek zdarzeń takich jak zalanie czy pożar.
W jaki sposób przechowywać cenne dane?
W pierwszej kolejności trzeba podkreślić, że bezpieczne przechowywanie danych daje możliwość skorzystanie z usług firm, które umieszczają nośniki informacji, czyli np dyski twarde, taśmy, płyty CD czy DVD w bezpiecznych lokalizacjach. Taka archiwizacja danych cyfrowych zabezpiecza nas przed ich utratą w wypadku zdarzeń, na które nie mam wpływu i których nie jesteśmy w stanie przewidzieć. W przypadku funkcjonowania firm niezbędne jest postanowienie warunków przechowywania dysków twardych z backupem danych. W praktyce oznacza to, że należy z przedstawicielem firmy zewnętrznej ustalić zasady odbierania nośników danych, między innymi częstotliwości tych odbioru. Dzięki usłudze takiej jak przechowywanie dysków twardych minimalizujemy ryzyko utraty ważnych dla funkcjonowania naszej firmy informacji. W dodatku, nie pozwalamy, by poufne informacje wyciekły na zewnątrz i trafiły do niepowołanych rąk, czyli np do naszej konkurencji. Warto więc korzystać z usług bezpiecznego przechowywania cennych informacji cyfrowych.

Polecam: bezpieczne przechowywanie danych.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz